Melatonin

Overhørt 18

Posted in Overhørt by Søren K on december 17, 2008

Han har allerede fået for 150 kr. Er det ikke nok?

Teenagelignende datter til mor-agtig type i Jysk (hvor jeg var inde for at købe en dyne, men gik aldeles kold, da jeg fandt mig selv stillet over for en væg med et par hundrede forskellige modeller. Hvorfor skal det være så svært? Nu får jeg jo aldrig en ny dyne …).

Jeg synes julen fungerer bedre som sekulariseret massehysteri end som religiøs højtid, men ovenstående ‘Overhørt’ demonstrerer at heller ikke denne vinkel er uproblematisk.

Og hvorfor er det i øvrigt, man ikke bare kan melde sig ud af gaveræset uden at blive anset for vanvittig og miste sin førsteandenfødselsret?

2 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mere jul « Melatonin said, on december 17, 2008 at 19:04

    […] Baptist Church har produceret årets bedste julesang (som i øvrigt ligger fint i forlængelse af forrige indlægs overvejelser omkring julen som sekulariseret […]

  2. frovin said, on december 17, 2008 at 20:05

    Alle burde tigge til jul.


Der er lukket for kommentarer.

