Melatonin

Proportionsforvrængning

Posted in Citat, Kristendom, Musik by Søren K on december 11, 2008

Denne ville jeg kunne forstå:

Den pensionerede kardinal Jorge Medina har benyttet en højtidelighed for Madonna til at fortælle offentligheden, at den afdøde militærdiktator Augusto Pinochets optræden var »syndefuld, en skamplet på menneskeheden og en fornærmelse mod Vorherre«.

Denne – som desværre er den rigtige – fatter jeg ikke:

Den pensionerede kardinal Jorge Medina har benyttet en mindehøjtidelighed for den afdøde militærdiktator Augusto Pinochet til at fortælle offentligheden, at Madonnas optræden er »syndefuld, en skamplet på menneskeheden og en fornærmelse mod Vorherre«.

Kardinalen fortsætter:

»Der er skabt en atmosfære af vrede og forargelse i vor by på grund af denne kvindes besøg. Hun optræder på skammeligste vis og fremprovokerer en vild entusiasme. Hendes adfærd er uren og fremprovokerer lyst. Der sættes beskidte pletter i vore sjæle«, sagde kardinalen, imens han mindedes den diktator, der i årene 1973-1990 var ansvarlig for mindst 3.000 chileneres død.

Jeg undres.

Og ærgrer mig lidt over at jeg ikke kan melde mig ud af den katolske kirke i protest (men håber og tror i øvrigt, at udtalelsen står for kardinalens egen regning).

Tagged with: ,

Comments Off on Proportionsforvrængning

