Melatonin

Melatonin RIP

Posted in 2.0, Kommunikation by Søren K on november 12, 2008

Narhj. Vi* lukker og slukker ikke endnu. Men stod det til Poul Boutin, så kunne det kun gå for langsomt:

Thinking about launching your own blog? Here’s some friendly advice: Don’t. And if you’ve already got one, pull the plug.

Læs hele klummen hos Wired. Så vil jeg smutte en tur forbi Twitter og se om der er dukket flere venner og bekendte op derinde, for Flickr sker der ikke meget spas på (bortset fra arbejdets konto … men den er nok primært spændende for forældre og ansatte, som kan se andet og mere end træer og svampe), og imho er Facebook betydeligt tættere på at lide popularitetsdøden, end Melatonin er på at lide en stille ligegyldighedsditto.

*) Blogosfærisk pluralis

11 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. snip said, on november 12, 2008 at 19:54

    Popularitetsdøden?

  2. Søren K said, on november 12, 2008 at 21:50

    Kan du omformulere dit spørgsmål?

  3. snip said, on november 12, 2008 at 21:58

    Hvorledes går din tanke omkring facebooks muligvis snarlige popularitetsdød?

  4. Søren K said, on november 12, 2008 at 22:14

    Åh. Det er nu mest min profil der står til en snarlig exit eller revision eller … etellerandet.

    Der er for mange mennesker, som jeg ikke kender og i virkeligheden realistisk set aldrig kommer til at have noget som helst sammen med. Folk jeg engang har kørt i stog med og den slags.

    Kan bare ikke helt gennemskue hvordan jeg skal lukke ned … nogle mennesker vil jeg jo gerne bevare kontakten med.

  5. snip said, on november 12, 2008 at 22:38

    Ok. Tak for fint og velformuleret svar. Jeg vover mig lige ud i et opfølgende spørgsmål.

    Hvorfor irriterer disse mediumbekendte mennesker dig? Du har jo selv godkendt dem ind i din profil i tidernes morgen…

  6. jespernr said, on november 12, 2008 at 22:56

    Forslag:

    Du kan smide alle de perifære “venner” i en gruppe for sig selv, og ændre deres rettigheder til at se hvad du løber rundt og laver i privacy settings…

  7. Søren K said, on november 12, 2008 at 23:53

    @ snip: Af samme grund, som jeg (oftest) svarer, når folk taler til mig. Har man den fjerneste idé om hvem folk er, så godkender man dem (med mindre man er et dumt svin).

    @ Jesper: Det gør jeg allerede. På den anden side burde jeg jo så bare slette dem … men sådan noget gør man jo (så vidt jeg er orienteret!) ikke. Anyways. Nu har jeg lige været inde og stramme skruen en tand eller tre, hvilket nu reducerer min facebook-profil til et navn og et billede for størstedelen af mine “venner”.

  8. schjelde said, on november 13, 2008 at 8:47

    Gisp. Må tjekke. Pyha. Hvor er jeg beæret over stadig at kunne se din wall…
    Ih hvor man dog burde få gjort noget tilsvarende.

  9. snip said, on november 13, 2008 at 17:04

    Storartet. Betyder det, at du også fremover vil være blomsten i vor midte inde på FB?

  10. Kirsten said, on november 14, 2008 at 12:23

    Man kan da sagtens slippe godt af sted med at slette nogle af sine FB-venner – men måske er jeg bare et dumt svin. Har i øvrigt også en stærk fornemmelse af, at temmelig mange må ha’ smidt mig af i svinget – enten helt eller delvist. Der er i hvert fald lukket for den linde strøm af store – og ikke mindst små – nyheder i mit newsfeed.

  11. Søren K said, on november 14, 2008 at 20:32

    @Kisser: Den med en afdæmpet newsfeed har jeg også bemærket. Desværre er den smule der slipper igennem typisk fra de helt forkerte personer …
    Ku’ hænde man skulle begive sig ud i lidt stille sletning alligevel …


Der er lukket for kommentarer.

