Melatonin

Mangler du støj i din RSS-reader?

Posted in 2.0, Anbefaling, Navlepilleri by Søren K on oktober 30, 2008

Fordi hvis du gør (og hvem gør ikke det?), så vil jeg tillade mig at gøre opmærksom på at du med fordel kan tilføje mit del.icio.us-feed (ja, det er praktisk at de har fået delicious.com, men der var nu mere charme over det, da det hed del.icio.us!), hvor man et sted mellem jævnligt og ofte kan finde sære sider, som jeg muligvis ville have blogget, hvis jeg gad. (Og det gjorde jeg ikke!)

Man kan selvfølgelig også bare holde øje med den Mel.aton.icio.us-widget der hænger ude i højre side af bloggen og blafrer, hvis man vil følge lidt med uden at overpløre sin feedreader. Eller man kan zappe forbi del.icio.us/sof1705.

Nu skal du i hvert fald ikke komme og sige, at du ikke har fået tilbuddet. Nå!

PS: Og så lige et tillægsspørsmål: Bruger du (jeps, dig der er frequent flyer på Melatonin) overhovet en RSS-reader? Jeg funderer bare lidt over hvor stor udbredelse det skidt efterhånden har fået …

PPS: Jeps, jeg tester også Flock … er ikke helt solgt endnu.

Blogged with the Flock Browser

15 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Stine Winkler said, on oktober 30, 2008 at 7:09

    Jeg elsker min RSS

  2. schjelde said, on oktober 30, 2008 at 8:19

    Google-reader er min ven.

  3. Christian Laugesen said, on oktober 30, 2008 at 8:34

    Nej, Flock er måske heller ikke helt så vildt… endnu. Jeg tror en 2.0’er vil være lige i øjet!

    Men ellers elsker jeg også min RSS

  4. Søren K said, on oktober 30, 2008 at 10:06

    @Christian: Flock er en 2.0’er – både på den ene og anden måde.

  5. frovin said, on oktober 30, 2008 at 13:07

    iGoogle med Google Reader var også min ven, indtil jeg opdagede at den havde smidt Kirsties af min liste. Nu er jeg angst for hvad jeg går glip af. Venskabet har jeg bevaret, men nu med paranoia!

    Hvad er Delicious?

  6. Søren K said, on oktober 30, 2008 at 14:10

    @Fro: I virkeligheden er det old news og ikke spor oppe på beatet først at hoppe rigtigt med på vognen nu, men delicious (eller del.icio.us, som de hed i starten) er en webtjeneste der organiserer, tæller og deler din bookmarks med omverdenen. Det kan dels anvendes til at følge en enkelt persons bogmærker – følge med i hvad den person synes er spændende/sjovt/nyttigt/oplysende på nettet – dels til at følge med i hvilke sider der er hotte lige nu, og som mange mennesker derfor bookmarker.

  7. Kirsten said, on oktober 30, 2008 at 16:24

    Jeg bruger slet ikke RSS – ved godt, hvad det er men jeg har ikke brugt det. Nu følger jeg heller ikke med på så mange forskellige blogs faktisk. Boeskovs Box, Schjelde, Tilværelsen og Melatonin – det er vist nogenlunde min daglige lille blogrunde … Andre bliver så sjældent opdaterede (herunder min egen), at jeg kun tjekker dem engang imellem ….

  8. Kirsten said, on oktober 30, 2008 at 16:26

    Synes vel også generelt, det er lidt sjovere at tjekke blogs på folk, man kender/har set i virkeligheden… Fro er naturligvis den rare/hyggelige undtagelse :)

  9. frovin said, on oktober 30, 2008 at 16:49

    Til gengæld har du og jeg, Kirs, haft et usynligt fællesskab i den samme dødsjyske kommune i langt flere år end du har delt postnummer med nogen anden i blogspace.

    Og jeg er den eneste her (?) der har besøgt din fars museum.

    We’ll always have 7080!

  10. Søren K said, on oktober 30, 2008 at 16:53

    @Kisser: Jamen … det er jo netop det der er det fede ved RSS – du får at vide med det samme, når der er nye indlæg, og har en realistisk chance for at deltage i debatten. Og det er jo især aktuelt ved de blogs der sjældent opdateres (og derfor sjældent tjekkes (ingen nævnt, ingen glemt!)).

    Det giver da helt sikkert en anden vinkel på en blog, hvis den er skrevet af en man kender IRL, men en tekst er en tekst er en tekst, uanset hvem der har skrevet den. At diskvalificere blogs skrevet af ukendte personer, er imho en lidt snæver tilgang at ha’ til tilværelsen (hvis du forstår sådan en lille en!) …

  11. Jakob said, on oktober 31, 2008 at 13:46

    Jeg bruger faktisk heller ikke en rss-reader, thi jeg skriver speciale.

    Havde jeg brugt en rss-reader ville jeg vide hvilke blogs der var opdaterede. Det ville fuldstændigt overflødiggøre min overspringshandling med at klikke mig gennem samtlige blogs jeg læser med på.
    Ikke blot bruger jeg tid på at klikke mig gennem alle blogsene (jeg er så tosset med at dansk-flertal’e engelske ord) men de sjældet opdaterede blogs har jeg jo med i min blogrundtur af en grund – netop at det er gode blogs, derfor kan der være god fornuft i liiige at bruge lidt tid på at læse et par gamle indlæg.. nu jeg alligevel havde klikket mig forbi.

    Så nej tak til rss-reader, det har jeg min tid for kær til.

  12. Kirsten said, on november 2, 2008 at 1:12

    Er lige hoppet på delcious-vognen og fumler mig lidt frem … Men eftersom mine 116 bogmærker i min brower er et totalt mess, kan det vist kun gå fremad …

    Næste step er så at finde ud af, hvordan jeg tilføjer de 4-5 blogs, jeg reelt læser … Men natten er ung ..

  13. Kirsten said, on november 2, 2008 at 1:13

    Delicious – kunne de dog ikke finde et nemmere navn..

  14. Kirsten said, on november 2, 2008 at 1:25

    Fedter nu rundt med det. Oh my, det er sejt.

  15. Kirsten said, on november 2, 2008 at 1:33

    Hov, det er så lige gået op for mig, at RSS-readeren så ikke i udpræget grad har noget med Delicious at gøre. Nå, nu vel jeg lade denne blog få lidt fred.


Der er lukket for kommentarer.

