Melatonin

Lad os lige få Uffe helt på plads

Posted in Bekendelse, Kommunikation, Medier by Søren K on oktober 28, 2008

Bare sådan lige i forlængelse af forleden og fordi jeg faldt over klippet på Bonanza:

Uffe: [Efter en længere smøre om Kina, bekymringer omkring undertrykkelse af mindretal i Tibet og den slags ting, som åbenbart også var på dagsordenen dengang, afbryder han sig selv midt i en sætning] Kan du ikke flytte det kamera, jeg kan ikke fordrage at blive fotograferet nedefra. Jeg gider altså ikke, hvis det skal være med sådan en komedie der, for at sige det rent ud.
Fotograf: Jeg blander mig ikke i dit arbejde, vel?
Uffe: Jamen, jeg vil kraftedeme ikke fotograferes nedefra af dig, så den kan du godt spare dig, den der.
Fotograf: Du kan godt tale pænt til mig, ik?
Uffe: Jamen så … du skal sgu’ ik’ stå og fotografere mig nedefra.
Fotograf: Det skal jeg nok selv bestemme. [Tror jeg. Svært at høre på optagelsen. Korriger mig gerne i comments! Søren K]
Uffe: Ok, så er vi færdige.
[Exit Uffe]

Tagged with:

4 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. frovin said, on oktober 28, 2008 at 21:48

    Jeg kan huske han senere hen blev interviewet om episoden og sagde noget i retning af, at når man bliver fotograferet fra neden ligner man altid en “sædelighedsforbryder”.

    Siden dengang har jeg været ret begejstret for netop det udtryk (omend ikke hvad det indebærer, nej fy pu ha.)

  2. Søren K said, on oktober 28, 2008 at 22:12

    ‘Sædelighedsforbryder’ tilhører – sammen med bl.a. ‘snot’ og ‘anarkist’ afgjort kategorien af ord, hvor selve ordet er bedre end den ting ordet beskriver.

    I den modsatte grøft finder man ord som ‘skildpaddeis’, ‘kaffe’ og ‘Frovin’.

    Var det i øvrigt ifm denne episode at en af tvstationerne valgte at invitere Thomas Ejes Uffe-imitation i studiet, fordi the real deal havde boycottet dem?

  3. Søren K said, on oktober 28, 2008 at 22:14

    … og lad mig da så lige i øvrigt slå fast, at ovenstående ikke var en kritik af ordet ‘Frovin’!

  4. frovin said, on oktober 28, 2008 at 22:56

    Nåhmetaksåda.

    Og jeg havde helt glemt Thomas Ejes ‘uforglemmelige’ parodier. Eh.


Der er lukket for kommentarer.

