Melatonin

En film om blindhed

Posted in Film, Roman by Søren K on april 27, 2008

Please, please, please lov mig at filmatiseringen af Saramago bliver bedre end Marquez‘ ditto (som har fået så dårlige anmeldelser, at jeg end ikke har overvejet at se den).

Og husk nu at læse bogen inden du ser filmen! Du må dog gerne se traileren inden du læser bogen.

PS: Det er naturligvis En fortælling om blindhed, der er tale om.

En kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. frovin said, on april 28, 2008 at 10:55

    En forrygende bog. Jeg nærer ingen illusioner om, at de får Saramagos velsignede staccatosprog omsat til film, men historien er også ganske stærkt (om end bedre, MEGET BEDRE at læse. Jeg kan ikke rigtig forestille mig den som film.) Men jeg har noget større fidus til Meireilles end til Newell, som altså har baldret “Koleraens Tid.”


Der er lukket for kommentarer.

