Melatonin

Vi er jo bare kokke …

Posted in Feel good, Selvsving by Søren K on september 15, 2007

Som tidligere lovet, følger her et kort billedreferat fra den rustur, hvor jeg havde fornøjelsen af at være med som kok. Og lad mig lige slå fast: Det var superfedt! Mine fødder hadede mig (de sidste 1½ døgn var ren smerte), det var fedt at være en del af et team der både kunne drikke, have det spas og lave mad. Og så var det superfedt at mærke ruslingenes taknemmelighed.

Vi er jo bare kokke ...

Vi er jo bare kokke … men vi hører høj Rammstein!

Stadig bare kokke!

Stadig bare kokke. Nu lidt uskarpe men med ansigter (hvilket vist i øvrigt er en forholdsvis præcis gengivelse af personerne – mig inklusive!)

Trine & Maria

Trine & Maria – det kvindelige touch i køkkenet.

Philip

Philip – det dejlige menneske der både var min rusvejleder (i tidernes morgen), min med-rusvejleder (året efter) og ham der hev mig med på et af de fedeste og hårdeste trips, jeg har været på længe.

Ruslinge

De dejlige ruslinge.

Slagmark

Resterne af en storslået steg (eller syv).

Slagmark 2

Gulvet efter syv storslåede stege.
Heldigvis var der sådan en spuleting med sæbe og altmuligt, så det var relativt enkelt at vaske gulv. Det gjorde vi faktisk også indtil flere gange i døgnet, selvom det måske ikke altid så sådan ud …

Kok Nicolai

En træt chef iført kappe. Jeg husker ikke helt omstændighederne, men der er ingen tvivl om at han havde fortjent den! Det var en fornøjelse at arbejde sammen med et menneske der kunne drikke så meget og lave så god mad (med en enkelt smutter, men de porretærter taler vi ikke mere om. Ruslingene gør sandsynligvis, men vi andre, vi holder vores kæft!).

Sherry på kipstegeren

Rigtige kokke panikker ikke, bare fordi deres sherryer er bundfrosne – de smider dem bare en tur på kipstegeren …

Kogt

En træt kok i bussen på vej hjem. En venlig rusvejleder havde været så venlig at forsyne mig med inskriptionen “KOGT” i panden med noget glimmersnask.

Bonusbillede:

Optimisme

Ikke ét ondt ord om cykeldemonstrationer, men det forekommer mig at være enten optimistisk eller uansvarligt at prøve at lokke RUC’ere med til en cykeldemo dagen efter årsfesten …

4 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. JLo said, on september 15, 2007 at 16:07

    Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke søgte ind allerede i år med al den dejlige mad, og jeg er alligevel ikke så pjattet med porretærter.

  2. snip said, on september 16, 2007 at 15:09

    Jaja, det er meget godt alt sammen. Du kan skrive om både rus-tur og om Britney, om mærkelige stillingsbetegnelser og sære japanske film. Om Jesus og Buddhaen og for meget mand.

    Men hvor er Melatoning henne?
    http://blogeffekt.files.wordpress.com/2007/09/top-99-danske-blogs.pdf

  3. Kirsten said, on september 16, 2007 at 21:39

    Åh, det er nu meget godt, man ikke er på den liste. Så er man i det mindste ikke mainstream …

    P.S. “For meget mand”: Hvad er jeg gået glip af?? (Altså her i blogverdenen forstås …)

  4. snip said, on september 16, 2007 at 23:04

    Kære Kirsten
    Du er ikke gået glip af noget. Tværtimod. Hverken her i blogverdenen eller ude i den regnvåde… Du er helt med!


Der er lukket for kommentarer.

