Melatonin

Kvinden flytter ind – Erland Loe

Posted in Boganmeldelse, Ord, Roman by Søren K on august 13, 2007

Kvinden flytter ind - Erland LoeHun sagde, at jeg var en tarvelig lort, og så var vi stille et øjeblik, mens vi ventede på, at hun skulle fortryde.

Kvinden flytter ind er Loes debut, men er først oversat her for nylig. Loe er supernaiv, hvilket er superlækkert. Kvinden når i al sin punktsatte naivitet ikke op på niveau med Naiv.Super., som imho er det bedste jeg har læst fra hans hånd (endnu). Dermed ikke sagt at man ikke sagtens kan læse den.

4/6

2 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Erlend Loe « 2,4-dinitrophenylhydrazin said, on oktober 11, 2007 at 16:12

    […]   Jeg har opdaget, at den norske forfatter Erlend Loe er populær i blogland (se bare her og her). Og da jeg ikke vil stå tilbage for nogen, kommer her nogle tanker, som jeg har gjort mig […]

  2. […] til at få læst Erlend Loes debutroman, Naiv.Super, anbefalet på det varmeste af både Lind og Søren. Men hvad sker der? En eller anden kegle (en kvindelig kegle, efter skriften at dømme) har fyldt – […]


Der er lukket for kommentarer.

