Melatonin

Nattens citat …

Posted in Rant, Stupid, Vesterbro by Søren K on juli 8, 2007

… kom fra min meget gamle og særdeles talende (men ikke desto mindre utiltalende) nabo, der kl 4.56 denne søndag morgen standsede en tilfældig og – i hvert fald i denne sammenhæng – uskyldig ungersvend på gaden direkte under mit åbentstående vindue.

Samtaleemnet (Well … monologemnet, så) var en sæk med affald, som nogen havde dumpet uden for porten (og jf en samtale jeg overhørte tidligere på dagen gennem selvsamme åbentstående vindue, så har jeg en grim mistanke om, at det faktisk er pågældende selvsamme nabo, der har dumpet den der …), og det var simpelthen for dårligt og han havde rodet i den fordi måske var der tøj i og det var ikke første gang og det skulle viceværten få at vide og om den unge mand måske ikke også selv havde affaldscontainere der hvor han boede?

Men! Vi skal frem til pointen/citatet/afskedssalutten:

Jeg er lige kommet hjem, og nu skal jeg bare ind og ha’ tøjet af og ryge en cigaret. Ka’ du ha’ det!

Og nej. Jeg kan ikke ha’ det! Og jeg vil ikke ha’ tanken om at min nabo lige nu sidder i bar røv og ryger lige inde ved siden af. Det vil jeg bare ikke!

(Men det hjalp at få det ud!)

9 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. frovin said, on juli 8, 2007 at 13:40

    Øhm.. frækt?

  2. Nicolaj said, on juli 8, 2007 at 14:33

    Puha, hvis det er frækt, så jeg tror vi har fundet kernen i afvigende seksualitet..

  3. frovin said, on juli 8, 2007 at 16:14

    Måske er det bare Melatoninus’ forsøg på at få Vesterbro til at lyde betagende?

  4. Søren K said, on juli 8, 2007 at 16:23

    Nå, så taler man pludselig udenom …

    Fro, på hvilken måde finder du min nabo tiltrækkende?

  5. frovin said, on juli 8, 2007 at 17:46

    Sprechen nichts Dänisch, nein.

  6. hjaltees said, on juli 8, 2007 at 20:11

    NEJ – hvorfor skal jeg belemres med sådanne billeder i mit hoved. AAAAAAAARGH få dem væk – NU

  7. Søren K said, on juli 9, 2007 at 4:46

    Mener du Fro?

  8. Fro said, on juli 12, 2007 at 13:18

    Dén fik jeg godt.

  9. Jakob said, on juli 19, 2007 at 10:38

    Jeg sad lige og saa paa denne udmaaerkede til-og-fra blog, og saa kom “ham den gamle” forbi og stoppede op. Konversation:
    “Er du nysgerrig, far?”
    “Nae, men det der billede der [det oeverste] ligner nogen fra ABBA.”
    Se, den erfaring havde jeg stor trang til at dele med resten af forsamlingen.
    Soeren K – nu med ABBA

    God sommer.


Der er lukket for kommentarer.

