Melatonin

Kanalrundfart

Posted in København, Navlepilleri by Søren K on juni 16, 2007

Maria

Lørdagens projekt var en kanalrundfart. Maria, det skønne menneske, er ansat som guide hos DFDS og havde inviteret mig med ud at sejle i dag, hvor der var masser af vand (oppefra!) og intet at lave.

Jeg påmønstrede ved Fisketorvet kl 13.50 og tilbragte så ca. en time ombord i den ualmindeligt tomme og våde kanalbåd. Selvom jeg var iklædt semi-regntøj var jeg våd allerede inden jeg nåede ned til Fisketorvet, og det blev ikke meget bedre undervejs. Mængden af tag der er på sådan en båd er ikke overvældende …

Jeg havde medbragt en sydvest som en lille værtindegave til Maria, og diskede derudover op med både kaffe og slik til hele besætningen (som udover Maria bestod af Kaptajn Kenneth og en kaptajns-lærling). Det meste af turen foregik med paraplyen trykket godt ned om ørerne, så jeg så ikke så meget af København, men det var superhyggeligt at vugge blidt afsted på de så godt som mennesketomme kanaler i så godt selskab.

Canal Tours får hermed min varmeste anbefaling. Især i regnvejr!

2 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kirsten said, on juni 17, 2007 at 22:04

    Ser ud til at være en – anderledes – men hyggelig oplevelse!

  2. JLo said, on juni 18, 2007 at 23:03

    Åh, min kære søster. Hvem andre end hende kan se så knaldgodt ud i en sydvest?


Der er lukket for kommentarer.

