Melatonin

Tillykke mor!

Posted in Argh!, Dagligdag etc, Feel good, Navlepilleri by Søren K on marts 7, 2007

Mor UllaArgh!

Endnu en dag hvor jeg glemte at ringe til mor Ulla og gratulere med fødselsdagen i søndags …

Indtil videre vælger jeg at poste en stille hyldesttale herinde, i ydmygt håb om at hun aldrig vil se den (hvem gider at have sine forældre som stamlæsere på sin blog?).

Men altså …

(Og her gør jeg opmærksom på at Melatonin bliver blød om hjertet og rørstrømsk og alt muligt andet tøsepjat, og at beske læsere (som fx —-snip—-?) bør lukke øjnene de næste par minutter!)

Kære mor

Tillykke med fødselsdagen!

Tænk engang: Det er nu 66 år siden du kom til verden. Lille, slimet og rynket. Nu er du kun rynket.

Man siger at æblet ikke falder langt fra stammen, men lige i dette tilfælde kan det vist ikke siges at være tilfældet. På den anden side skal man være varsom med at gå imod folkeviddet, så jeg tror i stedet jeg vil twiste den varsomt: Man siger at æblet ikke falder langt fra stammen – hvad man sjældent taler højt om, er at det ikke altid er et æbletræ æblet falder fra.

Jeg ved ikke hvilken slags træ du er. En eg kunne være et bud: Ofte lige så bred som den er høj. Stærk og uforgængelig. Og et træ der står en vis respekt om.

Det er ikke nogen hemmelighed at vi har haft vores kampe. De færreste egetræer er nok forberedt på at skulle opfostre et æble, og det har heller ikke været let for dig. Og det tror jeg sådan set stadig ikke det er. For egetræer falder det nu engang lettest at opfostre andre egetræer!

Det har krævet skænderier, tårer og nattesøvn, men på et tidspunkt gik det op for det lille æbletræ at du faktisk vil det. Selvom jeg aldrig bliver ligesom dig, så elsker du mig alligevel! Og selvom det er op ad bakke, så vil du faktisk gerne prøve at forstå mig. Selvom du ikke forstår mig, så vil du gerne acceptere mig.

Mine venner vil vide at det ikke altid lykkes. Ligesom det heller ikke altid lykkes mig at række ud mod dig, sådan som jeg egentlig gerne ville.

For det vil jeg gerne sige undskyld. Undskyld for alle de gange jeg har gjort dig ked af det. Undskyld for alle de gange jeg har været et egoistisk lille æbletræ, der havde for travlt med at være på tværs, og som ikke fattede at du prøvede.

Jeg vil også gerne sige tak for alle de gode samtaler vi har haft. Tak for at du gad køre Bornholm tynd med mig for at fotografere nedlagte togstationer (don’t ask!). Tak for alle de gange du har lappet mine bukser (hvilket minder mig om at jeg har et par stykker, der trænger til lidt kærlighed …). Tak fordi du læste Generation X, selvom du ikke forstod det. Tak fordi du er min mor. Du har klaret det fremragende!

Tillykke med de 66 år!

Din søn, Søren K

9 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Signe said, on marts 7, 2007 at 7:57

    Det er sødt…

  2. Kirsten said, on marts 7, 2007 at 9:38

    *snøft* … *tænker på Fengers: “Inderst inde” ….*

    (hov, hvad laver jeg her – tilbage til arbejde…)

  3. schjelde said, on marts 7, 2007 at 9:41

    Nååårh….

  4. Søren K said, on marts 7, 2007 at 13:07

    … og sådan ødelægger man et gennem mange år møjsommeligt opbygget image som bad motherfucker (pun not intended!) …

  5. Nikolaj said, on marts 7, 2007 at 15:55

    Arrh okay, dén rørte mig faktisk!! Smukt, Søren.
    Var jeg ikke på arbejde ku’ jeg i virkeligheden godt ha’ grædt….

  6. Fro said, on marts 7, 2007 at 19:16

    Man glemmer bare ikke sin mors fødselsdag, Søren.

  7. Søren K said, on marts 8, 2007 at 1:13

    Well … I do! Again and again and …

  8. snip said, on marts 8, 2007 at 11:26

    Det er jo ikke fedt at være censureret på forhånd, når man nu rent faktisk ligger inde med et humanitært overskudslager af velplacerede spydigheder…

  9. Judith said, on marts 14, 2007 at 22:16

    Jeg elsker den sprøde ærlighed i dette indlæg. Tak for det, SK! PS. Jeg er vist lidt bagefter med læsningen på din blog ;-)


Der er lukket for kommentarer.

