Melatonin

Sneet inde …

Posted in Arbejde, Argh!, Dagligdag etc by Søren K on februar 22, 2007

Tænk at det skulle ske … Jeg sidder i øjeblikket på min arbejdsplads (KFS’ Landskontor, Ryesgade 105, st, 2100 Kbh Ø – et stenkast fra Sortedamssøen (den med dynamitsurfingen)) og er sneet inde!

Jeg besøgte en kammerat i nærheden og gik ca kl 23 ud på Østerbrogade for at finde en bus. Helst en 1A’er, der ville køre mig lige til døren, men en 14’er til Nørre-P ville også være ok, da jeg så kunne tage en S-fætter til bagdøren. Her skal det nævnes at jeg på vej mod Østerbrogade ser to busser – en i hver retning – passere forbi.

Da jeg kommer til busstoppestedet konstaterer jeg at der er 10-min-drift på 1A’eren, og stiller mig til at vente. 25 min senere ringer jeg til en ven, der via Pol.dk konstaterer at 146 buslinjer er indstillet. (Trafikinfo.hur.dk, som er siden hvor man kan følge med i den aktuelle trafiksituation virker naturligvis ikke). Og så sigter jeg naturligvis mod kontoret, så jeg kan bruge natten på noget fornuftigt (som fx at ryge, surfe, drikke kaffe – kort sagt: arbejde). 150 m senere bliver jeg overhalet af to 14’ere, som ikke stopper, på trods af at jeg gør hvad jeg kan … men fair nok. For hvis det passer hvad Pol skriver: “S-tognettet er nu så langt ude, at vi opfordrer folk til ikke at tage toget” (citat Morten Tjernild fra DSB-kommunikation (DSB’s allerhemmeligste afdeling!)), så er det vist fint nok at jeg ikke strandede på Nørreport …

4 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bad timing … « Melatonin said, on februar 22, 2007 at 1:18

    […] Posted by Søren K under Navlepilleri , Internet  Mens jeg sidder her og er bitter (se foregående post), spreder Pol.dk/Ny Tønder dog a little ray of bitter sunshine […]

  2. schjelde said, on februar 22, 2007 at 9:52

    Ha – hvis det glæder dig, er du ikke alene.

  3. snip said, on februar 22, 2007 at 11:48

    Jeg vil mene, at følgende over-the-middle-bitre opfølgning af historien hører med:

    Efter at den gode S (øverstbefalende ordgørtler her på bloggen) har forladt kammeratens lejlighed, der ligger et gedigent men overkommeligt stenkast fra s’ arbejde og har ventet en halv times tid på bussen, ringer han til kammeraten for at få ham til at tjekke nettet for aflyste busser. Kammeraten inviterer den gode s tilbage i lejligheden og tilbyder husly, øl, kaffe, natmad, portvin, whisky, doven jazz, kontrol over fjernbetjeningen, en madras på gulvet og sågar en cykel til at komme til Vesterbro med, hvis det skulle have interesse. Men hivan! Nej! Den gode s vrisser vredt, at han har tænkt sig at gå over på sit arbejde og hive en vissen madras frem af gemmerne og sove der, indtil rengøringspersonalet vil vække ham klokken lort i morgen tidlig.

    Watch and learn my good people. Det, den gode s demonstrerer her, er utaknemmelighed i sin pureste form. En ædel kunst, der desværre snart vil være glemt og borte…

  4. Søren K said, on februar 22, 2007 at 13:02

    Det er naturligvis et spørgsmål om fortolkning, men det tilbud der blev udtalt, var at jeg kunne låne en sovepose eller en cykel.

    På kontoret var der i det mindste både madras, sovepose (tak for lån, Rolf) og frit internet.


Der er lukket for kommentarer.

