Melatonin

Her blev hun så …

Posted in Dagligdag etc, Kvinder, Nyheder, Tomgang by Søren K on februar 8, 2007

Faldt over denne notits i såvel Urban som KD … og føler mig kaldet til at dele ud af den.

Forkert bus – forandret liv
Jaeyaena Beauraheng er muslimsk malay og kunne hverken snakke, læse eller skrive thai, da hun for 25 år siden steg på en bus. Hun troede at bussen havde kurs mod Narathiwat, der er en af tre muslimske provinser i det sydlige Thailand. Hun havde været i Malaysia for at besøge sin mand og skulle hjem til sine otte børn. I stedet kom hun til Bangkok. Skæbnen spillede hende nok et puds, da hun tog en anden bus, der skulle bringe hende hjem. I stedet endte hun længere mod nord i Chiang Mai. Her blev hun så. De første fem år ernærede hun sig som tigger, men i 1987 blev hun anholdt og placeret i et center for hjemløse. Nu er hun blevet fenforenet med sine børn, efter at tre studerende fra Narathiwat kom i kontakt med hende på centret. Det var først, da de studerende begyndte at snakke med hende, at centrets andre ansatte forstod, at hun ikke var stum. /Ritzau/

Min favorit er afgjort det lakoniske “Her blev hun så” midt i artiklen. Det er sådan lidt: “Det kan godt være jeg har otte børn derhjemme, men nu har jeg altså taget en forkert bus to gange – så slutter festen! Nu sætter jeg mig ned og tigger, nå!”

2 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jakob FH said, on februar 8, 2007 at 13:59

    Hvis jeg var muslimsk malaykvinde med otte børn og mand ude i byen ville jeg også have været fristet til at blive, indtil ungerne kunne klare sig selv…

  2. Søren K said, on februar 14, 2007 at 17:57

    Hvad hvis du var en dansk mand med kone og to børn i Struer, og du befandt dig i København? :-)

    (Og i øvrigt: Tak for sidst!)


Der er lukket for kommentarer.

