Melatonin

Hvad sker der for de %¤!$@ telefonsælgere?

Posted in Arbejde, Argh!, Dagligdag etc, Rant by Søren K on januar 30, 2007

Telefon for begyndere …Det var ellers ikke meningen, at denne blog skulle fyldes til randen med harme og skideballer … men når folk ligefrem selv be’r om det, skal jeg da ikke være ham der står i vejen!

Fik igen i dag stillet en telefonsælger igennem på arbejdet (reminder to self: Skriv indlæg om hvorfor de %¤!$@ piccoloer skal skydes!). Og som enhver der nogensinde har fået sådan en i røret vil vide, er ens fornemmeste og vigtigste opgave at få verfet vedkommende af asap. Denne gang var det et kvindemenneske der ringede for at tilbyde at lave noget søgemaskineoptimering på vores hjemmeside. Jeg var træt og bitter (as usual) og prøvede først med “Vi bruger ikke hjemmeside.”

Det lod hun sig ikke slå ud af (havde rent faktisk gjort sig den ulejlighed at slå hjemmesiden op). Derefter forklarede jeg hende at jeg ikke var interesseret. Virkede heller ikke.

Så forklarede jeg hende (i tiltagende bittert tonefald) at jeg havde fået salgstalen 30 gange før, og at jeg ikke var interesseret. Ingen gevinst.

Prøvede igen med “Ikke interesseret!” Denne gang udtalt ganske definitivt og bistert … hvorefter hun begynder at skælde ud over at hun ringer op med et tilbud, og så får hun bare en skideballe, og nu ville hun altså vide hvorfor jeg ikke var interesseret. Og her begik jeg så klart en fejl – jeg skulle bare have knaldet røret på …

“Du fandt jo åbenbart frem til os alligevel,” bed heller ikke på hende, ligesom en forklaring om at hjemmesiden primært var et serviceorgan for folk der allerede kendte os, efterlod hende kold.

Efter hvad der føltes som en evighed, gik det dog op for hende at hun ikke fik noget ud af anstrengelserne og gav op.

Siden jeg skrev om kassedamer for et par uger siden (Se indlægget: Hvad sker der for de %¤!$@ kassedamer (m/k)?), har de faktisk opført sig pænt over for mig, så som tingene ser ud lige nu, overtager telefonsælgerne kassedamernes plads på listen over folk der skulle skydes. Hvis de ikke vil høre på et “Ikke interesseret”, må de lære det på den hårde måde.

Næste gang har jeg en plan klar: Jeg vil spørge oprigtigt uforstående ind til hvad det her “søgemaskineoptimering” egentlig er for noget, spørge hvilket firma personen ringer fra, google firmaet og sige: “Det lyder godtnok smart, men jeg har lige googlet dit firma og kan se at Whatever A/S ligger først, så jeg tror jeg vil ringe til dem og høre om de ikke vil kigge lidt på vores hjemmeside. Men tak for tippet!”

Nogen der har bedre forslag?

Update: Tjek denne (tænd for højttalerne)!

4 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. mjud said, on januar 30, 2007 at 8:54

    Tja, trække vejret, være lidt overbærende i de fem minutter opkaldet varer og afvise så pænt som muligt… Det er vel heller ikke fordi telefonsælgeren skriger af lykke om morgenen, fordi hun skal op at passe sit forpulede telefonsælgerjob, hvor hun skal snakke med med en masse kunder der reelt har lyst til at smadre hendes hoved mod et hårdt stengulv…

    Men bortset fra det troede jeg telefonsalg var ulovligt. Er det ikke kun avisabonnementer og forsikringer man må sælge over telefonen? Eller er loven skruet anderledes sammen for firmaer?

  2. maltesen said, on januar 30, 2007 at 16:13

    Man burde indføre jagtsæson for telefonsælgere…

  3. Nicolaj said, on januar 31, 2007 at 15:20

    Det der klip er simpelthen alt for morsomt!

  4. […] Update 30/1 ‘07: Se også: Hvad sker der for de %¤!$@ telefonsælgere? […]


Der er lukket for kommentarer.

