Melatonin

Fader Vor – Du som styrer i himlen …

Posted in Kristendom, Musik by Søren K on januar 23, 2007

JokerenFærdigskrev i weekenden en klumme-/artikel-/essay-ting om Jokeren til KFS‘ studentermagasin Til Tro. Fokus var på Jokerens opdaterede udgave af Fadervor, Bøn fra en player (med på Alpha Han), og hvorfor den i hvert fald en gang imellem burde erstatte originalen.

Her kommer en lille appetizer:

Et af problemerne ved at have været kristen i alt for lang tid, er at hele kristentingen kan have en tendens til at blive en selvfølge – selvfølgelig er jeg kristen, selvfølgelig går jeg i kirke, selvfølgelig lod Gud sig føde som menneske og selvfølgelig døde Gud for min skyld …
Så er det på tide at få rusket lidt op i det hele. Og her er det Bøn fra en player efter min mening kommer til sin ret.

Men indtil da; Lad os alle bede:

Fader Vor
Du som styrer i himlen
Respekten er din – Jeg er nede med dit rige
Ske din vilje i mit kvarter, som den sker i alle andre kvarterer
Tak for den gode æder, vinen og de smukke mennesker du omgiver mig med
Jeg ved du altid har min ryg, selv når jeg fucker up, og på samme måde vil jeg altid have mine homies ryg, når de er på skideren, og endda tilgive dem, der kopierer mine cd´er
Fristelserne lurer overalt i min del af byen, men giv mig styrke, mod og visdom til at forvandle dem til inspiration i stedet
Pas godt på dem jeg elsker, dem jeg ikke elsker og selv på dem, som playerhater på mig
For Evigt, der
Amen

Bladet er på gaden omkring 1. februar.

Edit 2. feb. 2007:

Bladet er nu udkommet og kan bestilles i løssalg ved henvendelse på tiltro@kfs.dk. Prisen er 35 kr inkl. porto.

6 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Signe said, on januar 23, 2007 at 10:24

    Interessant… glæder mig til at læse resten!

  2. maltesen said, on januar 24, 2007 at 18:44

    Det er godt nok mange år siden jeg har læst Til Tro, men det er vildt at de har fået Jokeren til at skrive i bladet. Respekt, der.

  3. Søren K said, on januar 25, 2007 at 2:40

    @Maltesen

    For en ordens skyld: “Færdigskrev i weekenden en klumme-/artikel-/essay-ting om Jokeren.”

    Men bortset fra det ser jeg ingen grund til at han ikke skulle hungre efter at skrive i bladet, hvis vi ville la’ ham … ;-)

    Du kan i øvrigt tegne et abonnement på bladet via http://www.kfs.dk, hvis det skulle have din interesse :-)

    Mvh

    Søren K

  4. maltesen said, on januar 25, 2007 at 16:38

    @Søren: Min studietid er ovre for en del år siden og er nu fast bestantdel på arbejdsmarkedet ;-)

  5. Gamle ord i en ny version « Patrick Damsted said, on november 13, 2007 at 13:44

    […] 2007, 12:40 pm Filed under: Hip hop, Rap, religion | Tags: gud, jokeren, religion, tro Jokerens nye tekst, (som jeg desværre først opdager nu) til fadervor (eller er det Fadervor?) er måske det der skal […]

  6. Annika said, on april 27, 2009 at 7:33

    jeg synes den sang står lidt i kontrast til virkeligheden :)


Der er lukket for kommentarer.

