Melatonin

Dum og blind

Posted in Dagligdag etc by Søren K on januar 11, 2007

En pludselig, mælkehvid morgenblindhedDet har aldrig været nogen hemmelighed at jeg lider af morgendumhed. De første ca to timer efter jeg vågner (første gang) er min hjerne på en eller anden ærgerlig måde erstattet af en indtørret vandmand.

I dag blev min morgendumhed så udvidet med morgenblindhed. Ikke sådan en almindelig sort blindhed, men en pludselig mælkehvid blindhed, meget i stil med den José Saramago omtaler i ‘En fortælling om blindhed‘. (Se illustration øverst th). Jeg satte mig op i sengen med et sæt, mens jeg forsøgte at finde ud af hvor denne irriterende lyd kom fra, men der var ikke noget værelse. Masser af lyd, men intet værelse.

Det gik til sidst op for mig at jeg havde ligget baglæns i sengen (kan man det?), og at jeg derfor sad og stirrede ind i en væg. Ikke desto mindre en ubehagelig måde at vågne på!

Og din morgen?

5 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Signe said, on januar 11, 2007 at 10:04

    Puha, det lyder som en lidt hård måde at vågne på…

    Min morgen? Tjoe, startede lidt for tidligt, og det regner, så ligefrem smuk kan man vel ikke kalde den… Men så kan det til gengæld kun gå fremad!

  2. B said, on januar 11, 2007 at 14:20

    et held at du fik synet igen, før du blev lukket inde på en forladt anstalt med alle de andre mælkeblinde og mentalt forstyrrede…

    alt for sort, alt for tidlig en lang kørertur nordpå, bare for ved nået destination at opdage, at min rare kollega i en sms havde tilbudt mig at holde fri de første to timer…

  3. Lars Juul said, on januar 11, 2007 at 19:29

    Vækkeure og morgener, absolut to ting man burde prøve at undgå.

    Min morgen:

    Tre kvarter brugt på at slå vækkeuret fra med ni minutters mellemrum for derefter at blive mindet om at man skal ned at flytte bilen for ikke at få en parkeringsbøde.

    Kunne have været bedre.

  4. larsdorland said, on januar 11, 2007 at 22:09

    Godt du så ikke havde et billede af et væltet lokum hængende på den væg. Eller det havde måske ikke gjort nogen forskel? ;)

    Jeg vågnede med min mobiltelefon i hånden – 20 minutter efter den skulle have ringet. Hmm. Men nåede så ikke lige morgenmaden.

  5. Christian said, on januar 12, 2007 at 11:32

    Hmm… Jeg har på det seneste haft en mærkelig tendens til at ligge og læse den første times tid efter jeg vågner. Det er lidt underligt ift. mit livs øvrige døgnrytme(r), men det er faktisk meget rart… Hov, det skal måske lige tilføjes at jeg studere til daglig.

    …men kender godt til det med at vågne “omvendt”. Det skal man passe på med!


Der er lukket for kommentarer.

