Melatonin

Jorden går under på onsdag

Posted in Ansvarlighed, Dagligdag etc, Nyheder by Søren K on september 6, 2008

Onsdag startes Large Hadron Collider (LHC) – den nye supersize partikelaccelerator ved Geneve. Kritikere påstår (jf fx JP), at der er risiko for at den vil kunne generere sorte huller, hvilket i sidste ende vil betyde at jorden og nærmeste omgivelser suges ind i en lillebitte klat absolut ingentinggrænsen mellem Frankrig og Schweiz.

Andre påstår at det er sludder og vrøvl og rendyrket dårskab.

Jeg påpeger blot at LHC har kostet 42 milliarder … knowwhatimean?

Og sammenlignet med så mange andre måder at komme af dage på, virker det at blive suget ind i et menneskeskabt sort hul 90 m under Geneve såmænd ikke så tosset, hvis der ellers er nogen der spørger mig …

Update: Nu har den levende også opdaget det …

15 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Linealis said, on september 6, 2008 at 3:38

    Næh, det lyder bare som en avanceret måde at komme hinanden ved på :P

  2. snip said, on september 6, 2008 at 15:35

    Jeg tror, jeg lader være med at kommentere på denne…

  3. jessie said, on september 8, 2008 at 17:03

    jorden går ikke under hvad er det for noget af sige?
    .. for 20 år siden sagde de os af jorden gik under,
    og det er ikke sket endnu! chancen for jorden
    går under?? – det klamt at sætte sådan et rygte igang!
    det min mening:).

  4. Jakob said, on september 9, 2008 at 14:47

    Jeg holder med Søren!
    Om ikke andet et glimrende rygte at sætte i gang.
    “nej, jeg har ikke lavet lektier til i dag.. jeg regnede med at jorden ville gå under”

  5. christina said, on september 9, 2008 at 17:49

    jaja .. jorden skulle have været gået under i år 2000.
    jeg syntes det er så latterligt at skrive den går under i,
    år 2012, 2036, 2060, altså det sker jo ikke?:).
    så tag dog at brug tiden på andet, istedet for
    at gå så meget op i at jorden går under.

  6. Josefine said, on september 9, 2008 at 20:55

    Ha, Jeg er selv bange for alt, og har da også være “bange” for det her,.
    Men nu hvor jeg har læst et par hjemmesider hvor der står at den ikke går
    under, er det lige pludselig meget mere dejligt, :D

    Og ja, jeg syntes det er noget pis at sætte igang, virkelig.
    Men self. en god måde at sægle aviser på :p
    Men i det hele taget syntes jeg ikke man skal lave en maskine hvor der
    bare er den mindste risiko (staves) for at jorden går under, om det såvar
    0.0000000000001 .. så syntes jeg stadig ikke, :P ..
    Og selv hvis der overhoved IKKE var en, men folk bare troede det,
    så syntes jeg stadig man skal vente med det, end til man for
    folk til at fatte at det IKKE kan se ske noget, :D

  7. Jakob said, on september 10, 2008 at 9:14

    serjøst Søren… Det gør den altså ikke – hold så op med at skrive det pis!
    Du freaker os fuldstændigt ud!
    Jeg sys du er for klammo at påstå sådan noget!
    Jeg kan ikke forstå du overhoved selv kan tro på det! Ingen normale mennesker er nogen der hvor de er det de kan!! Og hvodan kan du være dig selv bekendt? Tænk at du kan sove om natten – asociale potte pis!

    - og så skal XKCD.com læses!
    - og i øvrigt synes jeg der er noget smukt i at phdcomics.com vælger at lave en “five-part” tegneserie om netop dette.. hvad vil de gøre med de sidste fire parts?

    anywho.. jeg tjekkede bare lige ind for at kalde dig klammo!

    Men til alle jer andre: <3<3<3
    Husk at elske mens du tør det og leve mens du gør det!
    Hvad ville du gøre hvis du kun havde én dag tilbage?

  8. Liv said, on september 10, 2008 at 12:56

    jeg troede på at jorden gik under. og klokken 08.55 sad jeg og tudede oppe i mit klasseværelset mens jeg så mine billeder igennem “en sidste gang”, og tænkte på dem jeg ikke fik sagt “farvel” til..
    hvad skal man ellers gøre? hvis man får af vide jorden går under, og en professer har sagt det?? hvad så hvis jorden virkelig gik under, og man ikke havde troet på det? jeg ved da godt man så bagefter ikke tænker: “arg pis, jeg fik sgu ikke lige sagt til min mor jeg elskede hende!” forid man er død.. men alligevel, det er tanken om at kun får denne her ene gang, MÅSKE. ikke??

  9. Patrick said, on september 10, 2008 at 19:08

    Øhm ….Hvor gammel er du Liv?

  10. Adam said, on september 10, 2008 at 19:36

    Jeg lever! Jorden gik ikke under! Skal vi ikke danse og spise kage?

  11. Sonatina said, on september 11, 2008 at 9:53

    I er sku da for langt ude…
    Vi ved alle at jorden går under når solen slukkes… den naturlige død. Det er ca om 100.000.000 år…

  12. hjaltees said, on september 11, 2008 at 14:15

    min jord er gået under

  13. Rhanar Narra-Jar said, on september 11, 2008 at 22:40

    …Uhmm, jeg er altså ikke personligt blevet omdannet til et ektoplasmisk gespenst i dette øjeblik, så jeg er vist…vent lidt! Jeg…jeg er i live!

    OK, nok med sarkasme og ironi; LHC, Partikelslyngen som sagt, har ikke kun affyret sine protoner rundt i den ene retning her i Onsdags, men de har også ladet to bundter protoner kollidere med hinanden, selvom det ikke helt var planen.
    Gå helst ikke i panik!
    Rettelse:
    Forskerne var tilfredse nok med at teste maskinens stråle hele 27 kilometer rundt, at de lod et andet bundt protoner suse imod det første; de ramte, og…
    -Dramatisk pause følger-
    Var det det?? Er vi alle døde?! Nej, vi lever endnu, ligesom efter atombomben, bilen, cyklene (ja, folk havde også dommedagsteroier om cykler dengang; hvis et menneske bevægede sig over 30 kilometer i timen, ville vi brænde op!)

    Kort sagt: Vores Dommedag var skrevet til den 10. September, men…vore ‘kære’ religiøse ledere har vist fejlet…

    Angående fremtiden: Efter dette eksperiment vil jeg nu personligt mene at CERN kun kan blive klogere, hvis det er en fysisk mulighed, heheheh.
    Til dem der er urolige for Oktober, når de vil sende protoner mod hinanden med langt højere fart, kan jeg kun sige det:
    LHC’en er ikke beregnet til Dommedagsmaskine; den har kraft nok til om muligt at genskabe en mikroskopisk udgave of et par million-dele af sekunder efter Big Bang, men ikke til at genere Sorte Huller og andre Dommedagsrædsler; hvis vi ville lave et Sort Hul i fuld størrelse skulle vi bruge 4 eksploderende sole’s kraft.

    Hvis i bekymre jer fortsat om mikroskopiske Sorte Huller, så gælder de samme regler for dem; der er ikke energi nok til at de kan manifistere sig (eller hvordan pokker det staves); det ville, som udtalt i en ret så kompetent artikel.

    Citat: “Som at riste isterninger i en brændeovn.”

    Logikken og fysiskkens love er simpelthen imod det, og selv universets mest frygtelige kræfter adlyder dem.

    Sidste Sikkerhedsværn: De kosmiske stråler beskytter os allerede mod de fænomener som LHC’en laver i mini-format.

    Sidste konklusion: Sandsynligheden for at selv et mikroskopisk Sort Hul dannes er ikke kun lille, men for mig en umulighed, som ovenstående citat refere til.

    Og husk: Imens vil taler, bliver CERN bare klogere og klogere; de har jo også familier, så nej:

    Der er ikke en eller anden single-far/skilt fyr der sidder og bladre ligegyldigt igennem LHC’s sikkerhedsmanualer, med fuldstændig ligegyldighed med alle andre mennesker.

    CERN er kompetente; det er der nogle medier, religiøse sekter og løgnere dog ikke!
    De er faren her på Jorden, ikke LHC.

    Sidste note: Da jeg er omtrent ligeså kvalificeret indenfor videnskab som jeg er til at køre bil (hvilket jeg ikke er), vil jeg glædes ved nogle kommentarer fra dem af os herinde med forstand på de her begivenheder, og alle andre, naturligvis.

    -Men husk: Jeg kan fint tage kritik, men drop venligst enhver gangsta/’tough guy’ attitude, tak; den slags er ynkværdigt.

    (Og ja; jeg har selv været i depression og grædt som et barn over hele affæren med LHC, men jeg kan vist roligt sige at jeg nu tror på dem og mine forældre).

  14. Jonas said, on september 16, 2008 at 0:51

    Siden hvornår er Melatonin begyndt at have så mange unge piger som læsere – og kommentatorer? Hvad har du lavet de sidste par uger, hvor jeg ikke har set dig, søren? Gået i armageddon-dame-panik?

    Anyway.

    Jeg tænkte, at hvis jorden endelig gik under ved at genskabe Big Bang ville det være en fin rammefortælling.

    Hvis man altså tror på den slags.

    Altså rammefortællinger.

  15. Kasper Dybro Nielsen said, on juni 8, 2010 at 12:14

    I er alle sammen nogle fede idioter!!!!!! KÆMPE HOMOER HOLD KÆFT I ER DUMME SOM LORT!!!!!!!!!!


Der er lukket for kommentarer.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

