Melatonin

Ove Mathiesens trusselbrev

Posted in Stupid, Vesterbro by Søren K on august 19, 2007

Ove Mathiesens trusselbrev

Efter at have holdt fest i aftes/nat, lå ovenstående brev til mig fra min gamle, sære og ildelugtende nabo. Jeg har forsøgt at transkribere:

Søndag 19/8 – 2007

Søren nu er den grulig gal dine gæster jeg talte med 7 der var på gåben.
Men i nat fra 12.00 til søndag morgen kl ca 5.00-6.30 smækker din og yderdøren ud mod gaden den smækker hårdt jeg vågner hver gang, det koster dig Søren 300 kr i dag. Jeg skal Frugt og grønt og madvarer nogle ???? for de penge.
Selv for jeg først på Fredag.
Håber du forstår alvoren.

Venlig hilsen
Ove Mathiesen

Well … de penge kommer han vist til at kigge langt efter. Men tak for en rar fest, til dem der var her!

23 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Linealis said, on august 19, 2007 at 17:40

    Jeg ville også ha’ været sur, hvis jeg måtte lægge øre til en fest, jeg ikke var inviteret til :-/

  2. frovin said, on august 19, 2007 at 18:24

    Tak for invitationen.

    Jeg kan desværre ikke komme.

    Det har intet med Ole Mathiesen at gøre.

  3. snip said, on august 19, 2007 at 20:35

    Det si’r jeg dig… Jeg var til festen! Og jeg må sige, at jeg afgjort er på Oves side. Med de gæster, du havde inviteret, er 300 kr. ikke andet end et sølle symbolsk beløb til din stakkels nabo…

  4. Søren K said, on august 19, 2007 at 20:38

    @ Linealis: Ville du også kræve 300 kr i et trusselbrev?

    Og så er det i øvrigt værd at bemærke, at det ikke var festen han kunne høre – det var udelukkende de smækkende døre.

    Det er også værd at bemærke at manden er rablende gal …

  5. Kirsten said, on august 19, 2007 at 22:49

    Creepy …
    I øvrigt et ret massivt helseflip manden pludselig får … “bar-røvs”-rygningen bliver alligelvel for sundhedsskadelig?

  6. JLo said, on august 19, 2007 at 22:58

    Du har øjensynligt ikke forstået alvoren, Søren… hvilken alvor der så end er at forstå…?!?

  7. Søren K said, on august 19, 2007 at 23:01

    @ Johanne: Alvor har aldrig været en af mine stærke sider.

  8. JLo said, on august 19, 2007 at 23:08

    Nææææ… det kan jeg forstå på det hele.

  9. Linealis said, on august 20, 2007 at 0:35

    Jeg ku’ da godt bruge 300 kr (eller mere). Går den, så går den, så hvorfor ikke forsøge?

  10. Søren K said, on august 20, 2007 at 0:40

    Aha! Linealis hemmelige identitet er omsider afsløret!

    Linealis … er … Ove Mathiesen!

  11. Linealis said, on august 20, 2007 at 1:23

    :-D
    – og hvis du ikke betaler inden kl. 9 tilkalder jeg kongens foged!

  12. Søren K said, on august 20, 2007 at 1:30

    Kongens foged? Du plejer da ellers at true med at ringe efter politiet. I øvrigt en trussel der taber en del troværdighed, eftersom jeg ved at du ikke har nogen telefon …

  13. jonaspetersen said, on august 20, 2007 at 2:37

    Kan man tale med folk på Gåben? Er Ove Mathiesen i virkeligheden en moderne, uopdaget, nyskabende prosaist – en dekonstruktionens mester? Er det hemmelige ord mon RAPS? Hvis Søren har haft 35 gæster hvor hver anden har røget ca 3 gange i timen (udenfor) og hvor de alle sammen er gået hjem mindst 1 gang, hvor mange gange er Ove så vågnet? Sporer man i Søren og Linealis’ dialog en form for underspillet erotik? Jeg venter svar..

  14. Signe said, on august 20, 2007 at 4:44

    Oh dear…. det må have været lidt af en fest – er ked af at jeg gik glip af den!

  15. schjelde said, on august 20, 2007 at 7:26

    Jeg var på gåben. Jeg talte med Ove. Niels talte også med Ove. Ove stod på lur bag døren, sprang frem og sang viser for os.
    Så jeg påtager mig min del af de smækkende døtre – men glider af på de 300 bobs.

    Og tak for en rigtig rar lørdag aften.

  16. schjelde said, on august 20, 2007 at 7:26

    ha ha.. Døre, selvfølgelig. Døre….

  17. Lars Dorland said, on august 20, 2007 at 19:30

    Ja, det er rigtig nok.
    Det koster 300 kroner at smække med yderdøren.
    275 kroner med garageporten (280, hvis det er fuldmåne).
    250 kroner med garderobeskabsdøren, hvis den er rød.
    200 kroner med køleskabsdøren, hvis der står æblejuice i lågen.
    Det er dog gratis at bruge fluesmækker.

  18. JLo said, on august 20, 2007 at 21:22

    Puha… så ville jeg vist være temmelig fattig – men hov! Jeg er jo fattig…

  19. Manja said, on august 26, 2007 at 0:34

    Folk er bizarre. En af mine kolleger har en kat(tekilling). Hans underbo klager over at den larmer for meget. Vedkommende har også klaget over at min kollega og hans kæreste taler sammen i deres soveværelse. Vedkommende har indgivet adskillige klager. Måske skal naboer bare være mærkelige? Eller måske er det ikke en regel men nærmere en guideline. Måske er din nabo i virkeligheden lun på dig og kan ikke komme på andre måder end en slags afpresning til at komme tættere på dig. Mulighederne er mange…..

  20. Manja said, on august 26, 2007 at 0:35

    Min blogadresse er godt nok wannabeintellektuel.wordpress.com. WordPress er vist forvirret :-)

  21. Søren K said, on august 26, 2007 at 2:26

    Hey Manja

    Godt at høre fra dig igen! :) Du ryger da lige på blogrullen igen.

    Jeg har været inde og redigere, så nu skulle dine comments herover pege på den rigtige blog (Men du skal lige klikke på ‘My profile’ i dit dashboard og ændre din ‘primary blog’, for at ændre det til din nye blogadresse).

    Søren K

  22. Manja said, on august 26, 2007 at 20:01

    Done! Jeg mente ellers jeg havde ordnet det, men åbenbart ikke!

  23. [...] Det er såmænd gode gamle Ove der er blevet støvet af og anbragt på forsiden [...]


Der er lukket for kommentarer.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

