Melatonin

At slippe af med forældre …

Posted in 2.0, Argh!, Dagligdag etc, Film, Video by Søren K on maj 9, 2007

… aka Grinende Tysk Dværg. (Jaja. Den har været på før, men læs nu bare videre …)

Det er de færreste bloggere, der har lyst til at deres forældre læser med på deres blog. Personligt ville jeg fx ikke have lyst til at mine forældre læste med på mine betragtninger om zoofili og den slags.

Jeg kender ex-bloggere, der er ex- fordi deres forældre begyndte at læse med. Og bevares. Mine forældre er da heller ikke just blevet spammet med reklamer for melatonin, selvom man nok må medgive Nicolaj, at min blog ikke er den mest personlige verden/nettet har set.

Men netop i aften gik det op for mig, at jeg havde overset en detalje: I min mailsignatur er der et stille link til såvel denne blog som min (noget strandede) bogblog. Min far fortalte at han havde været inde på den, men at det havde været så underligt, at han skyndsomst havde lukket ned, da først dværgen begyndte at grine af kamelen.

Vil du slippe for forældre på din blog, må løsningen derfor ganske simpelt være at starte hvert indlæg med linjen:

(youtube=http://www.youtube.com/watch?v=aJuaZKBABO0)

Hvis du udskifter ( ) med [ ] kommer det til at se ud som i toppen af denne post.

For variationens skyld kan du også prøve med en af flg film:

Even Dwarfs Started Small – challenging a tree
(youtube=http://www.youtube.com/watch?v=nNc4O2SaX2k)

Even Dwarfs Started Small – plate throwing and chickens!
(youtube=http://www.youtube.com/watch?v=RoYkZHg0pao)

Even Ghost Riders Started Small
(youtube=http://www.youtube.com/watch?v=TSKywNJLic8)

Alle ovenstående klip er fra filmen Even Dwarfs Started Small af Verner Herzog. Der er en ansats til en forklaring her og så dog alligevel ikke og så langt fra …

Skulle nogen ligge inde med en udgave der ikke er NTSC, ville jeg være taknemmelig for et lån …

PS: Jeg faldt også over (og for!) Midget runs from cops. Den er lidt uden for kategori, men alligevel er det på mange måder en smuk, smuk video!
(youtube=http://www.youtube.com/watch?v=L7Xe7FGcNpU)

18 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kirsten said, on maj 9, 2007 at 7:21

    Hvis mine forældre på et tidspunkt fik kendskab til min blog, ville der ikke gå mere end tre sekunder, før jeg lukkede den. Alle andre må hjertens gerne læse bloggen – baaare ikke lige mine forældre. Jeg ville skulle bruge uger/måneder på at (bort)forklare hundredvis af ironiske indlæg, som de naturligvis ville læse 100% bogstaveligt …, og jeg ville derfor heller ikke forsøge at redde bloggen med dværge eller andet godtfolk….

    Heldigvis betaler mine forældre for deres forbrug, så de surfer fedtede 2-3 sider om dagen – og aner ikke – og kunne vist heller ikke drømme om – at “google” deres børn :)

  2. Kirsten said, on maj 9, 2007 at 7:24

    Og nå, ja, 98% af de ting, der står på min blog, har jeg aldrig drøftet med mine forældre, så jeg ville også liiige skulle dokumentere, at jeg rent faktisk var deres datter…:)

  3. Anne said, on maj 9, 2007 at 9:09

    Du rammer noget ret essentielt dér… Min blog er delvis oprettet med formålet – uploade fotos og beskrivelser så familien kan se det. Mine forældre indgår jo i familien og jeg håber at min mor har så meget takt at hun ikke hænger ud på min blog. På den anden side er det enten-eller… Hvis man inviterer nogen man kender må man også invitere de andre de også kender. Men det kan bestemt ikke anbefales at give et link til sine forældre. Nu er min blog heller ikke særlig personlig… men det ligger alligevel som en barriere og hæmmer kreativiteten. Måske skulle jeg trods alt prøve din dværg-teknik.

  4. frovin said, on maj 9, 2007 at 13:24

    Din far ser jo helt almindelig ud?

    Werner Herzog er en skøn filmmager!

  5. Søren K said, on maj 9, 2007 at 13:29

    @ Fro

    Tjae … og i hans verden vil det nok blive opfattet som en kompliment. Personligt ser jeg intet mål i at være “almindelig”.

    Har du set Even Dwarfs …?

  6. frovin said, on maj 9, 2007 at 13:35

    Nej, desværre, men et par af hans andre, sære ’70erting. De var dog ikke ligefrem hysterisk morsomme, men jeg anbefaler gerne “Aguirre”, som man kan købe på DVD for en 70,-, har jeg set.

    “Even Dwarfs” kan du købe her: http://www13.cd-wow.dk/detail_results_14.php?product_code=1133197

  7. Søren K said, on maj 9, 2007 at 13:50

    Hmm … Nu ville jeg jo bare gerne have den i PAL-format … min pc er (så vidt jeg ved) ikke begejstret for NTSC.

  8. frovin said, on maj 9, 2007 at 13:53

    Kan VLC-player ikke køre NTSC?

  9. Søren K said, on maj 9, 2007 at 13:57

    Det ved jeg da katme ik’. Skal jeg nu også selv finde ud af den slags?

  10. Nicolaj said, on maj 9, 2007 at 14:04

    Ja, nu gider jeg ikke gå ind i den tekniske diskussion, men bare lige sige tak for idéen. Mine forældre har også været læsere på min brors og min blog, men såvidt jeg ved er de skræmt væk uden brug af kamelklip…

  11. frovin said, on maj 9, 2007 at 14:11

    Ninus, det ser ud til at VLC-player godt kan konvertere fra PAL til NTSC og omvendt. Men spørg mig ikke hvordan, prøv selv at google det.

    :hjælpsom:

  12. Søren K said, on maj 9, 2007 at 14:18

    Ok. Takker og bukker.

    :ydmyg:

  13. Melatonin Alanis Morisette go home « said, on maj 10, 2007 at 1:58

    […] At slippe af med forældre … […]

  14. […] aner brille om hvad der foregår, men jeg er dybt fascineret. Det er som at se en dværg i fuld højde men med halvt tandsæt, og så alligevel så meget mere meningsløst på så mange […]

  15. Linealis said, on august 14, 2007 at 0:24

    Hvad nu hvis de gamle i virkeligheden læser med? De siger det bare ikke ;-)
    Måske forældre er ligesom børn: De forstår meget mere end man tror.

  16. Grizzly Man « Melatonin said, on november 12, 2007 at 0:25

    […] er den tyske instruktør Werner Herzog (jeps, det er ham med de absurde dværge), der har lavet Grizzly Man. Treadwell får i høj grad lov selv at fortælle, mens Herzog fra tid […]

  17. Cobra Verde « Melatonin said, on januar 20, 2008 at 0:53

    […] Manoel da Silva Cobra Verde er instrueret af Werner Herzog – her på bloggen nok bedst kendt for dværgene (for den trofaste læser) eller for Grizzly Man (for den troløse ditto) – og med Klaus Kinski i […]

  18. […] Der kunne også gå en ærespris til fotografen, hvis grin minder alt for meget om klippet der ligger øverst på siden her. […]


Der er lukket for kommentarer.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

